fredag 25. mars 2016

Påskeharer med karsefør

Mine barn er med i barne- og ungdomsorganisasjonen 4H. I det siste medlemsbladet kom det et tips til å lage påskeharer som kunne holde rundt påskeegg. Jeg tenkte de skulle få holde rundt karsefrø i stedet. Tenkte det var en god ide - så den deles. Lett å få til, og karse smaker jo så godt. :)


Det fulgte mal med i 4H-bladet, men en kanin er ikke så veldig vanskelig å lage selv heller. Jeg brukte litt stiv kartong, og det er jo moro med litt farger.


Ferdig utklipt brukte jeg tape til å feste de rundt te-lys glass. Det går fint å bruke noe annet også, men skal du så karse er det greit at det er noe som er vanntett.


Nå står de her og venter på at frøene skal spire. Dukker sola opp går det nok ikke så mange dagene før det skjer noe.

2 kommentarer:

  1. De var virkelig søte! Og karse er alltid kjekt å ha i vinduskarmen nå før våren er skikkelig i gang ute.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Selv de relativt store guttene mine gleder seg til frøene springer ut - for karse på egg er jo veldig godt. :) God påske.

      Slett